Pagini

luni, 20 aprilie 2009

Utilizarea marketingului bancar

Marketingul bancare presupune: studierea necesitatilor clientilor si satisfacerea preferintelor acestora, urmarirea unei rentabilitati sporite prin satisfacerea cerintelor si preferintelor clientilor, prin folosirea unor costuri cat mai reduse, asumarea de catre banca a unei responsabilitati sociale, prin promovarea unor produse si servicii in concordanta cu cerintele pietei pe care activeaza.

Bancile au posibilitatea de a-si diversifica gama de produse oferite, folosindu-se de strategii precum:
  • comercializarea produselor actuale pe piete actuale: largirea gamei existente a produselor si adaptarea acestora la asteptarile si cerintele clientilor, prin folosirea diferitelor canale de distributie
  • comercializarea produselor actuale pe piete noi: extinderea segmentului de piata, prin dezvoltarea retelei de sucursale si filiale, realizarea de aliante cu alte institutii pentru o mai buna prezentare a produselor
  • comercializarea unor produse noi pe piata actuala: largirea gamei de produse si servicii detinute in prezent, prin realizarea unor acorduri cu alte banci, institutii de asigurare, etc.
  • crearea de noi produse ce vor fi comercializate pe piete noi: presupune riscuri sporite, datorate unei posibile neincadrari in resursele financiare disponibile ale bancii.
In aplicarea strategiilor de marketing, importante sunt:

  • stabilirea pretului produselor si serviciilor oferite. Aceasta presupune cunoasterea valoarea preturilor practicate de concurenta, stabilirea pretului psihologic acceptat de clienti si alegerea unei strategii de pret adecvate
  • stabilirea politicii de promovare si distributie a produselor si serviciilor bancare
  • promavarea este determinata de sistemul de comunicare al institutiei si implica asigurarea intensiva a publicitatii





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu