Marketingul bancare presupune: studierea necesitatilor clientilor si satisfacerea preferintelor acestora, urmarirea unei rentabilitati sporite prin satisfacerea cerintelor si preferintelor clientilor, prin folosirea unor costuri cat mai reduse, asumarea de catre banca a unei responsabilitati sociale, prin promovarea unor produse si servicii in concordanta cu cerintele pietei pe care activeaza.
Bancile au posibilitatea de a-si diversifica gama de produse oferite, folosindu-se de strategii precum:
Bancile au posibilitatea de a-si diversifica gama de produse oferite, folosindu-se de strategii precum:
- comercializarea produselor actuale pe piete actuale: largirea gamei existente a produselor si adaptarea acestora la asteptarile si cerintele clientilor, prin folosirea diferitelor canale de distributie
- comercializarea produselor actuale pe piete noi: extinderea segmentului de piata, prin dezvoltarea retelei de sucursale si filiale, realizarea de aliante cu alte institutii pentru o mai buna prezentare a produselor
- comercializarea unor produse noi pe piata actuala: largirea gamei de produse si servicii detinute in prezent, prin realizarea unor acorduri cu alte banci, institutii de asigurare, etc.
- crearea de noi produse ce vor fi comercializate pe piete noi: presupune riscuri sporite, datorate unei posibile neincadrari in resursele financiare disponibile ale bancii.
- stabilirea pretului produselor si serviciilor oferite. Aceasta presupune cunoasterea valoarea preturilor practicate de concurenta, stabilirea pretului psihologic acceptat de clienti si alegerea unei strategii de pret adecvate
- stabilirea politicii de promovare si distributie a produselor si serviciilor bancare
- promavarea este determinata de sistemul de comunicare al institutiei si implica asigurarea intensiva a publicitatii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu