Pagini

sâmbătă, 29 august 2009

Cat este de greu sa vorbesti frumos?

Ieri, fiind o zi importantă, am avut multe drumuri de făcut.
Am început prin a merge la poştă şi a cumpăra timbre fiscale, că va trebui să merg să-mi schimb cartea de identitate. Acolo am dat de o tipă tânără, pe care o ştiam..am mai avut "plăcerea" de a comunica în trecut, şi care avea o atitudine de mare femeie ( nu tocmai inteligentă din punctul meu de vedere, ca un om deştept nu procedează aşa..ştiţi vorba aia, prostul nu e prost destul, până nu e şi fudul). Am rugat-o, frumos chiar, să-mi dea două timbre fiscale de 1 leu, ceea ce a fost suficient pentru a întoarce capul spre mine şi a mă privi foarte iritată de "îndrăzneala" mea. Mi-am luat timbrele, i le-am plătit şi am încercat să nu mă las influenţată de atitudinea ei, aşa că nu am băgat-o prea mult în seamă, pentru ca oricum nu avea rost..ştiam că nu este nici prima, nici ultima persoană de acest gen.

Spre sfârşitul zilei, merg să cumpăr tort. Găsesc expuse foarte multe produse, în care nu erau precizate decât preţurile şi denumirea tortului. Pentru mine nu era suficient, nu aveam de unde să ştiu ce conţine un "Tort Magic", "Tort Bianca" sau altele de acest gen, doar câteva din ele imi erau familiare (Foret Noire, Diplomat, Tiramisu..astea ale căror denumiri erau sugestive pentru a caracteriza conţinutul produsului). Aşa că, din nou, am avut "tupeul" să îmi permit să o rog pe vânzare să-mi spună ce conţine tortul Magic şi încă vreo 2 variante, aş fi întrebat eu mai multe..dar nu voiam să fie deranjul insuportabil de mare şi să mă trezesc cu ceva "complimente" (cu toate că nu eram obligată să cumpăr de acolo,dar nu voiam să stric buna dispoziţie a oamenilor). Normal, mi s-a răspuns foarte evaziv, două cuvinte şi urmau cele de genu " mai vrei şi altceva" ? Îl cântăreşte, şi îmi spune pe un ton foarte urât cât costa..dându-mi de înţeles, că preţul este mare şi aşteptându-se să-i spun că vreau altul. M-am uitat la ea, dorind s-o întreb şi dacă-i scump, care-i problemaei..plăteşte în locul meu?, dar nu am afirmat altceva decât că este okay..o rog să mi-l pună în cutie.

Am plecat de acolo cu ambele mâini ocupate, trecând peste nişte "destrăbălaţi" care mi-au transmis un mesaj sugestiv pentru nivelul lor de cultură, mesaj pe care l-am ignorat dar care a reuşit să-mi influenţeze starea de spirit..cu toate că eram nerăbdatoare să ajung acasă, aveam de făcut o surpriză.

Mergeam pe drum şi mă întrebam, cât de greu este să vorbeşti frumos? Este un efort atât de mare încât este greu realizabil? Toţi trecem prin greutăţi, toţi avem probleme, nimeni nu este pe deplin fericit, dar asta înseamnă că trebuie să ne comportăm urât? Mai ales când am vorbit frumos, mult prea frumos decât meritau..nu sunt o fire certăreaţă, din contra..sunt foarte calmă, deci cu ce aş fi putut să deranjez ca să primesc astfel de răspunsuri?

Astea sunt doar puţine exemple, că de fapt în fiecare zi, cu siguranţă avem d-a face cu multe astfel de persoane, dar oricum..de ce trebuie să suporte alţii starea lor de "neîmplinire"?
Ce e trist este faptul că persoanele de acest gen, nu cred că se văd..observă doar oamenii din jurul lor care manifestă un comportament identic cu al lor şi pe care îl consideră neadecvat.

15 comentarii:

  1. Si mie mi se intampla lucruri asemanatoare...Merg la magazin si vanzatoarele se uita la mine cu multa superioaritate...
    Am iesit odata la cumparaturi,si intr-un magazin,vanzatoarea a inceput sa tipe la un cumparator,pentru ca nu o intelegea ca nu poate face fata cererii sale...
    Referitor la cei de pe strada,care te privesc si te intreaba lucruri pe care nu le pot reproduce...sunt scarbita,d-asta nu mai ies in oras decat foarte rar...Sunt satula sa ma intrebe,sa-i ignor,sa trec a doua oara pe langa ei,sa ma intrebe,sa-i ignor,si sa continuie...sunt incredibili...

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa este Printre Ganduri, si din pacate sunt multe astfel de persoane printre noi. Trebuiesc ignorate, dar cat poti sa faci asta..la un moment tot ti se ia de toate,nu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Vrei sa stii de ce se intampla asta ?

    It's so obvious...traim intr-o capitala plina de frustrati...!!!
    Asa stiu ei sa se exprime..
    Ceea ce va propun eu.. e sa nu mai puneti la suflet... pt ca o sa va ia durerea de cap la un moment dat....
    Fuck them... "O sotzietate fara printzipuri si fara moraluri"

    peace out

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa mai zic...sa nu ma zic...hai sa mai zic..."e o lume de ipocriti, de falsi pocaiti, e o lume de ratati, frustrati si de tampiti, EVITATI CONTACTUL"...ma scuzi de limbaj...am citat dintr-o melodie care imi venea in minte acum...prea sugestiv articolul pentru a nu ma gandi involuntar la versurile acestea:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Uneori e greu sa vorbesti frumos,mai ales dupa ce cineva ti-a stricat intreaga zi.atunci nu mai conteaza cine iti vorbeste frumos sau urat atitudinea va fi aceasi: de ostilitate. Lucrez la un serv rel clienti pentru o companie de telefonie mobila si este atat de greu sa fiu calma si dragutza cand ziua mi-a fost frecata de un apel anterior. Nu cred ca acele persoane de la magazin/ghiseu chiar si-au impus sa vorbeasca urat sau au o personalitate care se deborde rautate si ostilitate doar ca a lucra cu oamenii este cea mai dificila slujba,ceea ce produse stress si nu poti pur si simplu sa te detasezi..incerci dar e greu! Parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Rectificare: "sa deborde" , " ce produce stres"

    RăspundețiȘtergere
  7. mie mi-e groaza sa merg la posta ...
    e plin de ...fete palide si ciufute ...
    cred ca le da acreala inainte de a le trimite la post ...
    ha ha ha ....

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu ignor,ignor...si vad ca n-are niciun efect...dar continui sa-i ignor...de ce sa le dau satisfactie?ca ei asta isi doresc,sa fie bagati in seama...

    RăspundețiȘtergere
  9. Petrut tu ai dreptate, dar la un moment dat cat mie personal mi se ia, ma supar satur si nu pot sa nu ma intristez. E super aiurea sa nu poti merge pe strada ca un om normal, datorita faptului ca sunt multi oameni terminati pe lumea asta.

    Rapp multumesc ca te-ai hotarat sa-mi spui :)

    Mika stiu ca este greu sa lucrezi cu oamenii, pe partea de front, dar la ora 8 jumate cat era ora cand am mers la posta..ma indoiesc ca cineva ar fi reusit s-o supere pe tipa de acolo, d-abia se deschisese posta..iar apoi in general era asa.

    Pansy cred ca sigur le da, si pentru ca e moca angajatii cer mai mult :))

    Printre Ganduri foarte bine faci, nici eu nu ii bag in seama..in sensul ca nu le spun nimic,ii ignor..doar pe mine ma enerveaza, in "interior" la un moment dat cand vad ca se tot repeta aceste "evenimente"

    RăspundețiȘtergere
  10. Prea multi needucati si frustrati au joburi ce implica relatii cu oamenii...eu nu prea pot sa tac si le-am reprosat unora atitudinea plina de superioritate...bineinteles ca nu a dus la niciun rezultat, poate doar m-a facut pe mine sa ma enervez mai tare...probabil ca cel mai bine este sa ignoram, dar pana cand? Si de ce ar trebui eu sa las de la mine cand tot ce fac este sa-i cer sa-si exercite meseria...daca vreau un timbru trebuie sa-mi dea un timbru.

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga Mika.... cam asta e diferenta intre un stat civilizat si NOI.


    PLA MEA...DK NU ESTI IN STARE SA LUCREZI CU PUBLICUL, STAI FRATE ACASA, CITESTE O CARTE, APUCA-TE DE POPICE, SAU MUTA-TE IN MUNTI!!!

    DAR NU VENI LA GHISEU CU FITZE SI FIGURI DE MARE PATRON... SA TE UITI LA MINE DE SUS, CA SI CUM AS FI ANGAJATUL TAU!!!

    TREZESTE-TE LA REALITATE... ESTI DOAR UN FUNCTIONAR PUBLIC... NU D-ZEU PE PAMANT!!!

    SI DA... DK TI-AI ALES FUNCTIA ASTA... INSEAMNA CA STII SA LUCREZI CU OAMENII INDIFERENT DE SITUATIE....
    DACA ESTI INJURATA LA TELEFON SAU TI SE VB URAT... ASTA E JOB-UL TAU...
    EU CA SI ANGAJATOR DAU AFARA IN SEC 0 PE ORICINE ISI PERMITE DOAR SA SE UITE URAT LA CLIENT!!!

    CLIENTUL NOSTRU, STAPANUL NOSTRU...

    BOTTOM LINE... DK NU AI NERVII TARI... APUCA-TE DE ALTCEVA... NU STA LA GHISEU...

    RăspundețiȘtergere
  12. Inteleg ca se poate sa aiba o zi proasta, fiecare avem, dar cand ma duc dimineata si sunt primul client si zic si eu cu voiosie, desi si mie imi e greu dimineata, un buna dimineata si nici macar nu intoarce privirea catre mine ci imi ia sec produsele si le trece pe la casa. Apoi hai sa mai incerc odata, dau sa plec,urez si eu O zi buna, servici usor, si tot nimic, poate ce primesc e doar o privire rece...

    RăspundețiȘtergere
  13. Petrut tu ai mare dreptate, ca de obicei..dar daca s-ar putea face ceva concret, ce bine ar fi, dar sti cum e romanul nostru..cand e vorba de cearta sau vorbit urat, e primul..cand e vorba de muncit, mai sta un pic. Asa ca e normal sa fie iritat atunci cand e deranjat, in loc sa stea degeaba..trebuie sa se ocupe de solicitarea ta, ca doar alta treaba nu aveai acasa..trebuia sa vii acolo :)

    Mihaela C exact asa am patit eu, tot vineri cand am mers sa cumpar niste bilete RATB. Doamna aia citea o carte, statea cu ea in mana, ii zic "buna dimineata" si..pauza, din contra se uita urat. O intreb daca vrea sa ii dau 10 bani, ca sa-mi dea 50, si zice ca nu..dar imi da 40 bani rest (2 monede cu o valoare de 10 bani, si inca 4 monede de 5 bani). Ce s-o fi gandit, ca ma umple cu marunt si ii las ei. Dar nu a avut noroc, dupa ce ca nici macar nu stie sa-mi raspunda la salut..am luat tot restu si i-am dat cuiva apoi pe strada.

    RăspundețiȘtergere
  14. aoleu ....daca mai cer si ei ...
    e grav de tot ...
    ha ha ha !!!
    Sa ne ajute Dumnezeu ...
    aici cred ca numai el mai poate !!!
    Eu sint pt. ...
    RIS ...tare in padure ...
    Terapie ...
    Impotriva frustarilor !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. e foarte bine asa, avem nevoie de veselie si voie buna :) Numai bine iti doresc!

    RăspundețiȘtergere