Pagini

marți, 27 octombrie 2009

S-au adunat la Mitropolie

Daca veti merge in aceste zile la Mitropolie, daca aveti curaj sa faceti asta, va veti ingrozi cat de multi rromi si cersetori (romani+rromi) exista pe acolo..cred ca sunt mai multi decat in orice alt an Sau cel putin, pe mine m-au ingrozit si de asemenea, pe zi ce trece descopar repulsia fata de ei.

Am ajuns sa devin imuna la orice ajutor mi se cere din partea unui cersetor, chiar daca poate are intr-adevar nevoie de un sprijin, eu nu mai am incredere in ceea ce spun si implicit nu le acord niciun pic de atentie.
Dar nu poate nimeni sa stie asta, si pentru asta ma tot lovesc de asemenea rugaminti. Nu am nimic cu oamenii, dar sunt asa de stresanti la un moment dat cand tot insista si insista sa le dai un ban, iar daca le dai alimente sau altceva, de multe ori iti reproseaza apoi ca nu le-ai dat bani.

Cred ca rromii si cersetorii, profita de aceste zile de sarbatoare, de multimea oameni lor care vine in acel loc in numar mare, pentru a castiga un ban..pentru "a-si hrani copiii sau trata diverse probleme de sanatate" (daca mai pot fi tratate in vreun fel).Sincer, mie la un moment dat, imi era frica sa mai merg pe acolo,singura fiind, sunt incredibil de multi si de agitati..nu stiu ce sa mai faca si ce sa mai invarta.

Probabil multi oameni le dau bani, asta e sigur..insa ma intreb, oare chiar faci un bine in felul asta? Se zice ca nu trebuie sa te intereseze, daca ai ajutat pe cineva si de fapt el nu avea nevoie de nimic din ce pretinde, e pacatul lui. Nu contest asta, dar totusi mi se pare un pic aiurea modul de actionare a rromilor..acela de a profita de bunatatea oamenilor veniti la Sf. Biserica, pentru a le inspira mila si a-i face sa le dea bani.
Voi ce parere aveti?

8 comentarii:

  1. Am trecut si eu pe acolo si m-a ingrozit si pe mine...E suficient sa dai la unul...

    RăspundețiȘtergere
  2. La Mitropolie nu am fost dar de cersetori ma ciocnesc in fiecare zi. Si da, ma enerveaza insistenta lor, si multi se prefac,pentru a inspira mila.
    Mai nou, eu ofer din putinul pe care il am, batranilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. E interesant şi că de fapt cerşetorii sunt coordonaţi de nişte oameni din lumea interlopă, cărora le revine partea majoritară din ceea ce câştigă cerşetorii. Aspect, care indică faptul că de fapt există o mafie a lor, a cerşetorilor.:)

    RăspundețiȘtergere
  4. PS: Ai primit un premiu special. Se află la mine pe blog:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu incerc sa ii ocolesc cat pot. Si sper ca la un moment dat se vor lua si ceva masuri in legatura cu ei.

    RăspundețiȘtergere
  6. De acum multi ani de cand am vizionat pentru prima data Filantropica nu ma mai impresioneaza nici un discurs sau rugaminte a cersetorilor.
    Iar remarca ta ca de fapt ei cer bani pentru o paine dar daca le dai painea te apostrofeaza de ce nu le-ai dat banii e pertinenta, cei care ii coordoneaza vor bani si ii bat daca nu ii produc.
    Dar la noi si prin cersetori se vede nivelul, in tarile civilizate acestia fac ceva: canta, danseaza, recita, ...... la noi doar se plang si injura.

    RăspundețiȘtergere
  7. Subscriu celor de mai sus! Este exact ce-as fi vrut sa zic! Filmul "Filantropica" mi-a dat de gandit si mi-a schimbat punctul de vedere...Stii ca mai discutam noi odata pe tema asta,draga mea! Daca cer bani de paine si le dai paine,nu e bine,vor totusi bani...E in regula? Nu prea! Si-atunci? Ne mai alegem si cu o injuratura pe post de "multumesc oricum pt atentie"...E de groaza,nu alta! Nu stiu cum se va iesi din starea asta de atipire a respectului fata de semeni...Sa speram? Mai bine nu! Dezamagirea ar fi si mai mare. Ramanem in aceeasi gloata luata la-ntamplare,ca oricum suntem vazuti asa in occident...

    Pupicei pt fetita mea!
    L'automne

    RăspundețiȘtergere
  8. Îi tratez extrem de violent atât verbal cât şi fizic acolo unde situaţia o permite.
    Dacă cumva, vreodată, din greşeală omor în bătaie un cerşetor, nu voi avea niciun fel de remuşcare.

    RăspundețiȘtergere