Pagini

duminică, 29 noiembrie 2009

Traditii in noaptea dinaintea zilei Sf. Andrei

In aceasta seara fetele, probabil mai mult din mediul rural ca pe aici nu am auzit pe nimeni care sa practice, isi pot cauta ursitul cu metode pe care mamele si bunicile lor le practicau in trecut. E vorba de pusul unui pieptene sub perna, si adusul aminte dimineata a persoanei care au visat-o pentru a afla cine este ursitul.


Pe langa pieptenele pus sub perna, traditia mai spune ca fetele nemaritate isi pot pregati in aceasta seara o turta foarte mica, din cantitati egale de sare, faina si apa. Aceasta se mananca din trei inghitituri, iar noaptea, cand fetei i se va face sete, va visa ca alesul inimii ii va da o cana cu apa pentru a-si potoli setea.

Eu nu am facut niciodata nimic din aceste idei amintite, singurul lucru pe care l-am facut a fost sa-mi pun grau la incoltit, pentru a-l lasa sa creasca pana la Anul Nou. Se zica ca in functie de cat de frumos va creste graul, asa vom prospera. De obicei puneam toti membrii familiei, si vedeam al cui grau crestea mai mare, insemna ca acela va avea mai mult noroc si sanatate.

Am mai citit ca in noaptea asta vin strigoii, si ar trebui sa ungem ferestrele si usile cu usturoi, normal, si aceasta fiind tot o traditie.
Voi credeti in acestea, le respectati?

5 comentarii:

  1. N-am facut niciodata asa ceva. nu cred in chestii de genul asta. Noaptea trecuta insa am visat un fost prieten :|

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce nasol e sa nu ai bunici la tara ! Si mai nasol e ca trebuie sa te milogesti pentru o mana de grausor. Doamne, cat am cautat :(
    Sper insa sa se faca mare-mare, ca sa am noroc :))

    RăspundețiȘtergere
  3. da Lillee cica asa este :)

    Brontozaurel in seara asta tre sa visezi, dar sa-ti pui pieptan :D

    dumb_rava eu am scapat mai usor, aveam prin casa..dar nu stiu de unde :P Iti tin pumnii sa creasca mare mare, asa cum iti doresti tu :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Dap stiu chestia cu graul...si eu cu ai mie obisnuiam sa punem pana acum niste ani cand nu stiu ce s-a intamplat de am uitat de chestie...in rest, mi se par niste scorneli...in fine:D

    RăspundețiȘtergere