Pagini

sâmbătă, 30 martie 2013

Carti aparute la chioscurile de ziare

Cumparati carti de la aceste puncte de vanzare, chioscurile de ziare?

 Ma refer la cartile care apar cu anumite ziare: Jurnalul National, Adevarul, Libertatea, etc. Eu da, mult timp am cumparat carti dimineata la prima oara, nerabdatoare ca nu cumva sa treaca timpul si sa nu mai gasesc. Pe vremea cand era la mare cautare colectia "100 de carti ce trebuie sa le ai in biblioteca" aparuta cu ziarul Adevarul, numaram zilele pana cand va aparea urmatoarea carte, insa sa nu ma intrebati cate din ele sunt citite, pentru ca din pacate sunt putine. Multe nu mi-au placut, dar le-am luat sa fie colectia completa ( sa aiba pe ce sa se aseze praful, ca acum nu mai merge vorba aia ... "lasa ca le vor citi copiii tai, probabil atunci or sa aleaga doar ebook reader-ele, sau ce o mai aparea atunci)".

Aaa, dar inainte de asta, erau cartile aparute cu ziarul Capital, carti ce nu se gaseau decat daca aveai cunostinte la chioscurile de ziare, ca la ora 7 mi se spunea ca nu mai sunt ... iar apoi venea altcineva, si se facea o magie si uite cum apareau carti disponibile. Aveam noroc ca mi le lua tata dimineata cand isi lua ziarele pentru el, si in fiecare seara abia asteptam sa mi le aduca ... altfel, nu aveam nicio sansa.

Acum insa, situatia s-a schimbat. Gasesti carti si dupa cateva zile, saptamani chiar. Acest fapt duce ca in viitor, sa ai sanse mari sa le regasesti la jumatate de pret. Daca nu arde si vrei ceva imediat cum apare, iesi in castig daca mai astepti putin. 

De obicei, cand vreau ceva, nu-mi iese din cap pana nu imi iau, astfel mi-a fost greu sa nu-mi iau acea colectie cu English Today exact cand a aparut. Ulterior, am vazut-o la jumatate de pret pe diverse site-uri (inca mai exista) si mi-a parut rau, as fi putut putut folosi acei bani pentru altceva, ca intotdeauna ai ce sa faci cu ei.

O perioada am renuntat sa mai urmaresc ce apare la chioscurile zile, numai ca multumita unor reclame am vazut ceva ce mi s-a parut interesant. Imi doream sa imi mai nespus de mult, dar am zis totusi sa ma abtin, e bine sa fiu chibzuita, ce rost are sa platesc acum pret intreg cand pot lua ulterior cu mai putini bani, acelasi produs. Zis si facut, mi-am luat gandul pentru moment de la acea carte cu aparitie saptamanala, am reusit sa fac fata tentatiei.

Intamplator sau nu, cautam azi ceva pe un site de unde imi comand frecvent carti si am gasit acele volume care nu sunt aparute decat de o luna de zile, acele carti pe care m-am abtinut sa nu le iau inca de la aparitie. Erau reduse cu 40%, dar doar primele doua volume, la urmatoarele volume procentul era mai mic (doar de 10%).
Mi le-am luat pe cele doua, urmand ca probabil la urmatoarea comanda sa mi le iau si restul, ceea mi se pare  o varianta buna.

Daca ai mai multa rabdare, sa astepti pana la aparitia tututor volumelor si finalizarea colectiei, le poti lua pe toate la pachet cu o reducere mai mare de 40%, trebuie doar sa fi dispus sa dai o suma mai mare de bani bloc, in loc sa le iei pe bucati.

In concluzie, merita sa ne luam cartile de la chioscurile de ziare?
Cu siguranta aceasta varianta nu este profitabila pentru edituri, si la un moment dat vor inceta  sa apeleze la astfel de produse, dar pana atunci ... de ce sa nu ne orientam?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu