Pagini

joi, 9 mai 2013

Ce diferenta ...

In drum spre casa, mi s-a pus o intrebare de catre o doamna in cautarea unei adrese, in apropierea casei mele. Mai intrebase pe cineva inaintea mea, dar nu a primit raspuns, astfel incat atunci cand am ajuns in dreptul dansei m-a intrebat de o strada care i se parea indepartata, mai ales avand in vedere ca avea o geanta grea si un copil langa ea. 

Dupa ce am indrumat-o in ce directie trebuie sa se indrepte, m-am gandit ca totusi ii este greu sa mearga singura cu acea geanta si m-am oferit s-o ajut. A fost de acord, si am plecat la drum.
Pentru ca nu poti merge langa un om fara sa comunici, am inceput sa povestim putin. Mi-a spus doamna ca avea 41 de ani si era din Cluj, dar locuia in Germania. Venise sa isi ia copiii sa ii inscrie la scoala, dar inainte voia sa mai stea cateva zile aici, sa poata merge la mare cu cei mici. Imi povestea ca a mai fost in trecut plecata si s-a intors in Romania, unde a cautat de munca, timp de 11 luni. Cheltuind foarte multi bani a decis sa plece in Germania, si norocul a facut ca dupa doua zile s-a angajat. Era uimita cat de repede a reusit sa rezolve problema job-ului, eu ce sa mai spun? Am ramas fara cuvinte si ma gandeam la ce diferenta imensa.
Imi spunea ca poate a durat asa mult perioada in care a cautat un loc de munca in tara, datorita faptului ca nu era din Bucuresti ... dar sa fie asta un argument? Oamenii care nu locuiesc in Bucuresti, nu trebuie sa munceasca, sa traiasca?

Ce diferenta intre Romania si Germania, in cazul de fata, oare vom ajunge vreodata sa avem si noi certitudinea unui loc de munca, sau posibilitatea de a reusi sa ne angajam intr-un timp scurt?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu