Pagini

sâmbătă, 17 august 2013

M-am indragostit de Fado


Am revenit pe meleagurile noastre, dar o parte din mine a ramas in Lisabona.  Este prima oara cand traiesc acest sentiment, este prima oara cand simt ca am plecat cu ceva dintr-o tara straina, pe langa informatiile referitoare la acel tinut al lumii in care traim.

Aseara, fiind ultima zi pe care o petreceam in Lisabona, fiind cazati in cartierul Alfama, am mers intr-un local unde am ascultat muzica fado. Am mai auzit acest gen, inca de cand am ajuns acolo, dar aseara am luat parte la un spectacol live si pot sa va spun cu mana pe inima, ca pe mine m-a fascinat.
Am ascultat acolo cateva melodii, si simteam cum mi se ridica pielea pe mana, acei oameni (interpreti) traiau din toate incheieturile fiecare nota muzicala, iar eu eram cu ei trup si suflet. Ne aflam la o ora tarzie, iar dimineata urma sa plecam devreme, insa eu eram total pierduta in spatiu, nu mai stiam ce inseamna notiunea timpului si as fi stat nedezlipita de acolo, mult timp. Singurul lucru care ma tinea mai aproape de realitate, era prezenta unor persoane (tot romani) care asteptau mancarea, si radeau cu mainile la gura ... nu stiu de ce se distrau, dar sigur nu aveau nicio treaba cu ce se intampla acolo.

 Pe drumul de intoarcere spre casa, de la aeroport, ascultam un post de radio si mi se parea asa o mare porcarie muzica aia, nu se compara cu ce am ascultat anterior ... cu ce am simtit cu o seara inainte, e un sentiment unic, pe care il traiesc pentru prima oara in viata mea.

 La un moment dat, simteam in interior linia melodica pe care o auzisem la fado, iar cand am terminat treaba si am zis sa intru pe net, unde de obicei ascultam muzica online la radio, am simtim nevoia sa ascult muzica fado, nicidecum altceva.

Va las o melodie sa ascultati, daca vreti ... mie imi place, chiar daca unele persoane spun ca toata muzica  de acest gen, suna la fel si este tragica. 

Voi ce parere aveti?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu